Динаміка Продаж фасадного риштування
Традиційне рішення для зйомки загальних планів - динамічно змащений автомобіль в русі. Не забувайте, що і в цьому випадку для одержання гарного ефекту на вашій фотографії повинні бути різкі і добре читаються деталі, бажано розташовані в точках "золотого перетину". Хоча подібна фотографія ставитися швидше вже не до авто-зйомці, а до міського пейзажу, в якому рухається автомобіль використовується як якесь динамічне доповнення основного сюжету кадру. Зворотний хід - різка і чітка машина на динамічно змащеному фоні. Досягається "проводкою" при зйомці, або інструментом "motion-blur" в ФШ. Перше складніше і вимагає певної навички, але й результат, звичайно, краще комп'ютерного. Для отримання хороших кадрів рухається автомобіля звичайно підвищуються вимоги до камери. На жаль, далеко не кожна, навіть просунута цифрова мильниця, дозволяє працювати з необхідними для такої зйомки короткими витримками і володіє необхідною швидкістю спрацьовування затвора.
Репортаж
Цікаві репортажні кадри можна отримати, знімаючи з салону стоїть або рухається автомобіля. У першому випадку достатньо побачити цікавий сюжет, і сформувати кадр в якому, наприклад, міський пейзаж, або сценка з життя буде доповнена на першому плані деталями інтер'єру автомобіля: бічне дзеркало, вітрове скло - варіантів безліч. Напевно багатьом знайома ситуація, коли перебуваючи в автомобілі і побачивши за склом красивий пейзаж, ви відмовлялися від зйомки саме через заважають деталей салону машини? Не завжди вони заважають. Просто потрібно змусити їх працювати на себе і задуманий кадр. Звичайно, зробити подібні фотографії "на бігу", клацнувши затвором з вікна на швидкості практично неможливо. В даному випадку мова йде саме про постановочних кадрах, коли ваш автомобіль перебувати в потрібному розташуванні по відношенню до об'єкта зйомки, і деталі салону на передньому плані вибрані продумано. У другому ж випадку - зйомка з автомобіля в русі - все набагато складніше. По-перше, кадри майже завжди будуть спонтанними, а не продуманими. По-друге, технічні умови для зйомки, а точніше їх відсутність - вібрація машини, постійна зміна положення тіла фотографа, проблеми з різкістю. Загальні поради по зйомці з рухомого автомобіля можуть бути наступні:
По-перше, автомобіль повинен їхати по можливості з рівною швидкістю, без перестроювань і різких гальмувань / розгонів. По-друге, фотограф повинен знайти зручну і стійку позицію в машині, бажано з упором рук або ліктів. По-третє - оскільки навести на різкість в русі украй складно, та й далеко не кожна камера дозволяє це зробити - краще знімати з фокусною відстанню, в ручну поставленим на нескінченність, а експозицію заміряти по світлим областям майбутнього кадру (біла стіна будинку, небо). По-четверте - не треба пробувати знімати в поворотах, знімати з машини краще на довгих рівних відрізках, найбільш зручно - якщо автомобіль рухається трохи з гірки - більше область огляду попереду і можливості сформувати кадр. І, нарешті, по-п'яте - фотограф не повинен бути за кермом, що, втім, ставитися вже не до правил зйомки, а правилам безпеки на дорозі. Хоча, повторимося ще раз, простіше і зручніше для репортажної авто-зйомки використовувати все-таки стоїть автомобіль і рухомі об'єкти - людей, машини ... Знайти виграшне місце для зйомки, побудувати кадр з елементами інтер'єру автомобіля - і терпляче чекати, поки хто-небудь чи небудь в цей кадр зайде, заїде або залетить. Портрет
Знімати портрети автомобілів можна так само, як і портрети людей, з тією відмінністю, що автомобіль надає для портретної зйомки куди більше можливостей, ніж людина, він не втомлюється, не вередує і не амагається втекти з кадру, як улюблена дитина. Почнемо з того, що як вже говорилося, кожний автомобіль, якщо постався до нього не тільки як до засобу пересування, має свій характер, який як правило виражається в нього на "обличчі". Потрібно тільки подивитися трохи уважніше. Ви коли-небудь звертали увагу на те, що, наприклад, новий БМВ 5-ї серії схожий на жінку в вечірньому макіяжі, позашляховик Infinity FX 35 - на собаку бійцівської породи, мотоцикл Сузукі - на комаху, а Porshe 911 дивиться на вас сумними очима бассета, а Volkswagen Beetle схожий на жука? У кожній машині можна побачити абсолютно одухотворене істота, тільки потрібно відволіктися від загальних планів і стереотипних підходів. В деталях і лініях машин можна побачити дуже багато: вигин жіночої фігури, посмішку мачо, силует птаха, сумний погляд собаки та багато іншого. Можливість вираження внутрішнього світу і емоцій машини обмежені тільки вашою фантазією. Автомобіль може служити прекрасним об'єктом для зйомки ... ню! Плавні лінії, ніжні кольори, несподівані і спокусливі форми ... Включіть фантазію та уяву на повну потужність!
Ще одним варіантом портретної зйомки може стати власний автопортрет у відображенні на деталях машин, як було в нашому випадку, або зйомка автомобіля і його господаря, що підкреслює їх схожість. З нашого, вже досить великого досвіду відвідування різних авто і мото салонів, можемо впевнено сказати, що твердження "Кожна собака схожа на свого господаря" можна сміливо перефразувати у "Кожен автомобіль - схожий на свого власника". Або навпаки. Жанр, графічні елементи
Багато автомобілів, особливо старовинні раритети дають великі можливості для жанрової зйомки: незвичайні форми, гарні емблеми, тендітні й витончені фігури на капотах, довгі лаковані поверхні. Старовинні автомобілі, самі будучи носіями духу свого часу, можуть служити чудовими об'єктами для зйомки стилізованих під старовину фотографій. На будь-якому автосалоні можна спостерігати величезну кількість життєвих замальовок, пов'язаних з автомобілем. Ось кінна міліція гордо слід по смузі за старовинним Бьюїком, жінка, в задумі зіперлася про крило автомобіля, точно повторив вигин її руки, весела група, верхи на маленькому запорожці-кабріолеті співали пісні під акомпанемент баяна ... Окремої уваги заслуговує використання в зйомці різних світлових сигналів автомобілів і мотоциклів. Так, наприклад - щойно перед вами був, хай не звичайний, але цілком зрозумілий бампер або крило автомобіля, але, варто включити габарити, стоп-сигнал або поворотник - і ось уже ви бачите абсолютно ні на що не схожий, майже космічний сюжет , що нагадує чи то літаючу тарілку, чи то очі чудовиська з мультфільму. Композиція
Не беремося розповідати про композицію взагалі, можемо лише тільки зауважити, що закони композиції точно так само як і в будь-який інший фотографії працюють і при зйомці авто-мото-техніки. Власне весь наш розповідь зводитися до того, що автомобіль - це прекрасний і багатоплановий об'єкт для зйомки, що дозволяє реалізувати свої задуми практично у всіх поширених жанрах фотографії. Численні автосалони, виставки і змагання стали проходити у нас досить часто, та й знімати автомобілі можна не тільки на виставках Практика
Зйомка з проводкою - це коли ви ведете камеру синхронно за об'єктом, що рухається. Такий метод зйомки дозволяє акцентувати увагу на русі об'єкта. В ідеалі - кожен хоче отримати фотографію з розмитим у русі фоном і чітким об'єктом зйомки. Хоча іноді фотографи показують рух, роблячи динамічний об'єкт змазаним, але цей художній прийом застосовується набагато рідше. Для цієї зйомки вам потрібно знати основи експозиції і розуміти взаємозв’язків витримки і діафрагми. Витримка
У зйомці з проводкою рулит витримка. Я завжди використовую пріоритет витримки, в цьому режимі я можу бути впевнений в ступені змазування тла. Витримка підбирається в залежності від швидкості руху об'єкта. І залежить від того, наскільки змазаний фон ви хочете отримати.
Діафрагма
Як ви знаєте, діафрагма прямо пов'язана з витримкою. В даному випадку ми працюємо з відносно довгими витримками, що приводить до закритої діафрагми. Це не проблема, велика глибина різкості допоможе нам тримати в кадрі більше деталей. І трохи прикриє від невеликих помилок автофокусу. Використовуючи пріоритет діафрагми, ви ризикуєте отримати розкид значень витримки від 1/15 до 1/60 (наприклад, якщо на тлі об'єкта зйомки проїде вантажівка з дуже темним або світлим корпусом).
Штатив Якщо ви знімаєте рух машини, штатив (або монопод) допоможе позбутися від вертикальної шевеленки, забезпечуючи обертання камери тільки в горизонтальній площині. Автофокус
При зйомці з проводкою дуже допомагає використання слідкуючого автофокусу. Як ви знаєте, камера найкраще фокусується по центральній зоні фокусування. Тому що стежить автофокус краще використовувати при зйомці людей, ніж автомобілів. На обличчі простіше тримати фокус, ніж на швидко рухомому об'єкті, який досить однотонний, що ускладнює роботу системі фокусуванні. Для зйомок автомобілів зручно використовувати ручне фокусування - вона позбавляє від помилок автофокусу. Наведіть різкість на місце, де буде проїжджати автомобіль, стежте за авто і в потрібному місці тисніть спуск. Серійна зйомка
Іноді допомагає серійна зйомка. Чому іноді? Коли машина летить повз вас, долі секунди в одному випадку можуть зловити вдалий кадр, в іншому - промахнутися з кадруванням. Знімаючи ручним фокусом або використовуючи стежить автофокус - серійна зйомка дійсно збільшить шанс піймати відмінний кадр. Але якщо ви користуєтеся покадрової фокусуванням - вона просто бесмисленна.
Стабілізатори
Стабілізатор не сильно змінить ситуацію. Але якщо він у вас є, зайвим він не буде. Адже рух камери навіть на штативі не ідеально плавний, а йде невеликими ривками, а якщо не використовувати будуть і вертикальні коливання. Стабілізатор погасить коливання і зробить кадр більш плавним. Контраст
Якщо малюнок вище здається вам нудною, не думайте, що врятуєте її в фотошопі. Спробуйте виділити машину в кадрі не тільки за рахунок руху, а й світового контрасту. Виберіть таке місце зйомки, щоб фон за автомобілем був світлим, а краще освітлений сонцем. Встановіть експозамір на завмер по точці і знімайте тільки темні машини. Наприклад, темно-червоні, а краще і швидше - чорні. Камера буде заміряти світло по темному об'єкту, а фон буде пересвічений. В результаті у вас буде кадр з чіткою машиною, світлим фоном і плюс буде відчуття руху. Подивіться наступний приклад.
Цей автомобіль, що рухається я знімав з відстані кількох десятків метрів на фокусній відстані 70 мм і витримкою 1/30. Як бачите, глибина різкості не велика і автомобіль вийшов різким тільки в центрі, ближче до країв - трохи видно змазаність. При витримках порядку 1/30 глибина різкості виходить не дуже великий, тим більше при великих фокусних відстанях.
Підсумок або Більше практикуйтеся Невдалих кадрів буде дуже багато. Запам'ятайте - більшою мірою результат залежить від вашого досвіду, ніж від штатива або стабілізатора. Головне - відчувати рух в кадрі, і з досвідом ви обов'язково цього навчитеся. Все про автомобілі Volkswagen
|