Все про фотографію

Четвер, 09.05.2024, 04:49
Вітаю Вас Гість

Реєстрація
Вхід

Каталог статей


Головна » Статті » Статті про фотографію


Класична світлова схема. Портрет у фотостудії.
Цим матеріалом я продовжую цикл по студійному висвітленню, початий статтею «Фотостудія для початківців. Основи роботи зі студійним імпульсним світлом «. 
Завдання студійного освітлення: імітувати природне світло, створити і підкреслити обсяг, передати настрій знімка, показати переваги фотомоделі і приховати недоліки. 

Класична світлова схема. Часто її називають «рембрандтівської» (у такій манері великий художник писав свої портрети) іноді зустрічається назва «45 градусів» (сорокопятка). 
УВАГА! Розташування приладів на схемі наводиться як приклад. Повторювати розстановку схеми в студії один в один, просто безглуздо! 




Малює джерело світла (key light).

Малює джерело світла формує малюнок.

Які светоформірующіе насадки необхідно використовувати студійному фотографу для малює джерела світла?

Для передачі настрою знімка необхідно вибрати світлове рішення.
Нагадаю, що за характером світла (м'який, жорсткий) виділяють два типи світлових рішень: світлотіньове і светотональной.
Світлотіньове освітлення - це жорсткий світ, який виходить при використанні рефлекторів невеликого розміру.
Зазвичай використовують портретні тарілки і рефлектори. Срібляста поверхня і невеликі розміри рефлекторів дають жорсткий світло.
Плюси світлотіньового висвітлення: яскраво виражений обсяг і фактура. Мінуси. Сильно виражена фактура шкіри, яка допустима для чоловічих портретів, але є небажаною для жіночих. До мінусів можна віднести й необхідність ретельного продумування розстановки світла і положення моделі. Зсув моделі на пару сантиметрів або невеликий поворот можуть привести до появи некрасивих тіней і небажаного зміни ліній і форм моделі.
Для отримання світло-тонального характеру портрета ми будемо використовувати для малює джерела джерела м'якого розсіяного світла з великою світловипромінюючий поверхнею: софт-бокси, стрип-бокси і фото-парасолі.

Де і на якій висоті встановлювати малює джерело світла?

Варіанти установки світла:



фронтальне, передньо-діагональне, бокове, задньо-діагональне, контровое

Малює джерело розташовується зазвичай передньо-діагонально. Приблизно 45 градусів щодо оптичної лінії камера-модель. Причому модель повернена до рисующему джерела таким чином, що б малює джерело було трохи «контровое» площини носа моделі. (Уявімо дугу камера-фон і проведемо з носа моделі площину, яка перетне цю дугу, отож прилад повинен бути за цією точкою перетину трохи ближче до тла).
Тепер про висоту малює джерела. Якщо опустити джерело занадто низько, ми отримаємо моторошнуватого «графа Дракулу» (пам'ятаєте в піонер-таборах лякали друзів ліхтариком у підборіддя?) Також особа буде здаватися ширше ніж є насправді. Якщо підняти прилад занадто високо, то ми отримаємо драматичний верхнє світло як у театрі, тіні під очима (як у панди). Висновок: будемо ставити ледве вище голови моделі. Також рекомендую фотографам при постановці світла по висоті стежити за відблисками в очах моделі. Відблиски надають погляду більшу виразність.

Яка потужність малює світла щодо інших приладів?

Малює джерело звичайно яскравіше на 1-1.5 щабля (F-Stop) чим інші джерела світлової схеми. Потужність інших джерел завжди узгоджується з малює і в класичній схемі висвітлення завжди менше його.

Заповнює світло (Fill light)

Для заповнює світла використовують або софт-бокс або світло-яка відображатиме панель (лайт-панель, лайт-диск)
Завдання заповнює світла - пом'якшити светотеневой малюнок. Тобто зробити тіні менш глибокими.
Приклади, коли світло, що заповнює просто не потрібен: світло-тіньової чоловічий портрет, драматичний жіночий портрет (зустрічається рідше) і світло-тональний портрет, при якому і так все м'яко і добре.
Заповнює світ зазвичай розташовують або фронтально, або поруч з камерою (трохи лівіше-правіше), передньо-діагонально. У літературі я зустрічав заяву, що джерело світла, що заповнює повинен бути виключно фронтально, що б не допустити появи подвійних тіней. З цією заявою я категорично не згоден. Досить використовувати великий софт-бокс або лайт-диск (лайт-панель) розташований близько до моделі, який не призведе до появи додаткових тіней.

Фонове світло (Back Light)

Єдине завдання фонового світла - відокремити модель від фону, додати глибину і об'єм фотографії. Для фонового світла звичайно використовують джерела жорсткого світла, що формують світлове пляма певної форми і розміру або рівномірно висвітлюють фон.
Светоформірующіе насадки для фонового світла: ківш, стандартні рефлектори, тубус (Snoot), Шторки (Barn Doors), застосовують кольорові фільтри для отримання необхідної забарвлення фону або спеціальні прилади з лінзою Френеля і можливістю установки масок Габо (металеві пластинки трафарети з вирубаним малюнком) наприклад для імітації ефекту жалюзі або малюнка імітує світло з вікна з тінню від рами.

Підсвічування, акцентує СВІТЛО

Контрове або акцентував світло необхідне для світлового акценту, відділення від фону. Підкреслення фактури волосся, одягу, відділення силуету світлом.
Застосовуються свето формують насадки для отримання точкового світлового плями: Тубус (Snoot) рефлектори з шторками (Barn Doors) іноді стрип-бокси або лампи для формування вузького регульованого і протяжного світлового плями.
Підсвічування встановлюється за моделлю, який акцентував в задньо-діагональної або рідше в передньо-діагональною, бічній площині.
Категорія: Статті про фотографію | Додав: Lisejkoa (15.09.2011) | Автор: Андрій W
Переглядів: 11900 | Теги: зображення, фото, фотографії, picturs, обої для робочого столу, pictur, foto, широкоформатні картинки, картинки, Pictures | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Категорії
Статті про фотографію [5]
Поради по зйомці [7]
Реклама Tak.ru
Реклама
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 223
Погода

Соціальні мережі
Теги
LinkFeed
Статистика
Яндекс.Метрика CY-PR.com каталог сайтів
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наші відвідувачі
Locations of visitors to this page