Все про фотографію

Четвер, 09.05.2024, 14:52
Вітаю Вас Гість

Реєстрація
Вхід

Каталог статей


Головна » Статті » Статті про фотографію


Фотограф і кольорові світлофільтри
У цій статті я розповім про кольорові фільтри для спалахів і поділюся практичними порадами при роботі ними.
Трохи термінології. Фотографи часто використовують синоніми: кольорові фільтри, гелі (вгадайте чого тут желатин), фолієва фільтри, світлофільтри. Не вдаючись в деталі з чого виготовлені фільтри ми будемо говорити лише про тих, чиє завдання змінити світловий потік від джерела. Фільтри на об'єктив (маркування виду 81a, 81b, 81C, A2, KR2, 812, 85C і інші) ми в статті розглядати не будемо.

Для чого потрібні кольорові фільтри?


тримачі кольорових фільтрів
У першу чергу для отримання художніх ефектів, в другу для корекції.

Які кольорові фільтри бувають?

Ефектні кольорові фільтри

Мета - отримати колірну забарвлення об'єкта в кадрі. Зазвичай забарвлюється задній план, фон. Кожен виробник вважає обов'язком випустити свій фільтр з назвою Emerald Green або Moroccan Pink і Congo Blue. Трохи спрощує ситуацію, що великих виробників фільтрів на слуху всього два ROSCO Filters і Lee Filters в Москві їх представляє компанія Global Lighting


Коригувальні або компенсаційні фільтри

Мета - вирівняти колір переднього і заднього планів при зйомці зі змішаним світлом. Про них починають замислюватися фотографи знімають зі світлом від різних джерел. Фотозйомка репортажів, корпоративів і весільна зйомка в приміщенні зі спалахом і одночасно з іншими лампами зазвичай характеризуються великою різницею колірних температур. З коригуючими фільтрами працювати трохи простіше в силу хоч якийсь стандартизації в назвах фільтрів: CTO і CTB (расшіфровиется як скорочення Color To Orange або Color To Blue) часто після абревіатури вказується простий дріб 1 / 2 1 / 4 і тд.

 


Rosco Strobist collection
Фільтри для студійних приладів і зовнішніх спалахів.

Відрізняються по суті розмірами і механізмом кріплення. Студійні - зазвичай металева або картонна рамка, яка вставляється в спеціальний адаптер часто поєднаний з шторками «ромашка» (Barn Doors), хоча кріпити світлофільтри можна як завгодно, хоч на прищіпку або термостійкий скотч. Для портретів в стилі Esquire я вирізаю кружечок під розмір тубуса і закріп у вузькій частині за сотами. У статті тримачі для кольорових світлофільтрів я розповім про цікавий варіанті кріплення на рамку, що дозволяє уникнути перегріву і підгоряння кольорових фільтрів. Фільтри на зовнішній спалах кріпляться гумкою, липучкою, або вставляються в спеціальні адаптери. Фірми Lumiquest і Rosco випускають готові набори: LumiQuest FXtra і Rosco The Strobist Collection

 


Робота з фільтрами - вищий пілотаж фотографа.

Чому я так вважаю? Робота з кольоровими фільтрами вимагає великого практичного досвіду і незважаючи на це залишається непередбачуваною. Якщо розглядати систему джерело-фільтр-об'єкт, то кількість параметрів, які впливають на результат настільки велике, що прогнозувати результат практично нереально:

джерело: інтенсивність джерела, колірна температура джерела
фільтр: колірна насиченість, оптична щільність (темний, світлий), варіанти поєднання фільтрів (спільного використання)
об'єкт: відстань до об'єкта, світловідображення об'єкта (яскравість) і навіть його колір
Разом 8 параметрів з яких 2 (для фільтра) взагалі вимірюються «в папуг», а тепер уявіть, що всі 8 параметрів потрібно контролювати під час фотозйомки.


Практичні поради при роботі з кольоровими фільтрами:

Намагайтеся без особливої ​​творчої потреби не фарбувати людей в кольори, ви не Енді Уорхол і вас можуть не оцінити.
Уникайте маленьких студій, де модель змушена стояти близько до фону.
Використовуйте шторки і контролюйте ними світловий потік.
Світлий фон може значно відбивати світло і шанс отримати кольоровий «контровік» на моделі тим вище чим ближче модель до тла.
Не намагайтеся прорахувати результат, це практично неможливо! Експериментуйте. Будьте готовими до того, що кольоровий фільтр буде давати то занадто сильну, то занадто слабку насиченість кольору і яскравість в залежності від самого фільтра, потужності джерела і від відстані до об'єкта.
Пам'ятайте, що результати змішування різних фільтрів ще більш непередбачувані.
Синій і зелений кольори практично відсутні на тілі людини, чого не скажеш про одяг і згодом їх можна «замінити» на інший колір.
Не допускайте перегріву кольорових фільтрів, вони можуть не витримати високої температури пілотної лампи і тупо згоріти. Намагайтеся зменшити потужність пілотної лампи
По можливості використовуйте кольоровий фон замість фільтрів при зйомці в студії, особливо при загальних планах (Ростово портреті)
Уникайте занадто яскравого і насиченого кольору на фон, пам'ятайте про композицію! Головний об'єкт повинен бути акцентовано більше ніж фон.
Категорія: Статті про фотографію | Додав: Lisejkoa (15.09.2011) | Автор: Андрій W
Переглядів: 4166 | Коментарі: 2 | Теги: зображення, фото, фотографії, picturs, обої для робочого столу, pictur, foto, широкоформатні картинки, картинки, Pictures | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Категорії
Статті про фотографію [5]
Поради по зйомці [7]
Реклама Tak.ru
Реклама
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 223
Погода

Соціальні мережі
Теги
LinkFeed
Статистика
Яндекс.Метрика CY-PR.com каталог сайтів
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наші відвідувачі
Locations of visitors to this page